Marketing Strategie & Action Plans

Petra

Uit de Zweedse klei getrokken voor de liefde is Petra Zachrisson Beets begin 2000 naar Nederland toe gekomen. Een specialist in Public Relations en een allrounder binnen communicatie. Het geschreven woord is haar drijfveer. Het kan altijd beter, preciezer, mooier of gewoon anders. De voorliefde voor communicatie ontdekte zij al bij SweCom, een mediabureau met zeer bekende brands als klant (Procter&Gamble, McDonalds, H&M…). Na haar media- en communicatiestudie bij Lunds universiteit werd ze PR- en informatiemanager bij de Franse Kamer van Koophandel in Stockholm. Evenementen, persbijeenkomsten en informatie productie voor meer dan 250 Franse bedrijven, waaronder L’Oréal, JCDecaux, Somfy en Gaz de France horden tot de taken.

IKEA

Met een voorliefde voor grote multinationals voelde IKEA als de beste match toen Zweden werd verruild voor Nederland. De mantelpakken en hoge hakken maakten plaats voor een gele overhemd, blauwe werkjeans en veiligheidsschoenen tijdens een traineejaar in de IKEA vestiging in Amsterdam. Zo leerde zij de basics van retail kennen, een kennis verder aangescherpt met een paar jaar als marktonderzoeker. Daardoor kent Petra de Nederlandse markt en de Nederlandse consumenten en kan strategisch advies geven aan zowel inheemse als buitenlandse bedrijven.

Na het implementeren van een database voor een slimmer Customer Service, mocht ze samen met de PR-manager de PR-afdeling nieuwe vorm geven. Een geweldige reis, waarbij Commercieel PR alle records doorbraken en IKEA eindelijk als een echte speler in de meubelwereld neergezet werd. Hier heeft zij alles kunnen leren over hoe je een sterk merk maakt en behoudt, oftewel branding optima forma.

Ondertussen groeide de markt voor online marketing en social media enorm. Om de laatste trends op dit gebied te leren, trad Petra in dienst bij Oxyme, een Nederlandse social media tracker. Opnieuw een Heureka moment; hoe kan een bedrijf zich succesvol promoten via alles wat online is?

Zo is het idee ontstaan om een brede marketingachtergrond te combineren met de passie voor nieuwe media en innovatieve campagnes. Speciaal voor de kleine bedrijven die nog geen grote budgetten hebben voor een marketing, communicatie of PR-afdeling. Rock your brand!

IKEA

Met een voorliefde voor grote multinationals voelde IKEA als de beste match toen Zweden werd verruild voor Nederland. De mantelpakken en hoge hakken maakten plaats voor een gele overhemd, blauwe werkjeans en veiligheidsschoenen tijdens een traineejaar in de IKEA vestiging in Amsterdam. Zo leerde zij de basics van retail kennen, een kennis verder aangescherpt met een paar jaar als marktonderzoeker. Daardoor kent Petra de Nederlandse markt en de Nederlandse consumenten en kan strategisch advies geven aan zowel inheemse als buitenlandse bedrijven.

Na het implementeren van een database voor een slimmer Customer Service, mocht ze samen met de PR-manager de PR-afdeling nieuwe vorm geven. Een geweldige reis, waarbij Commercieel PR alle records doorbraken en IKEA eindelijk als een echte speler in de meubelwereld neergezet werd. Hier heeft zij alles kunnen leren over hoe je een sterk merk maakt en behoudt, oftewel branding optima forma.

Ondertussen groeide de markt voor online marketing en social media enorm. Om de laatste trends op dit gebied te leren, trad Petra in dienst bij Oxyme, een Nederlandse social media tracker. Opnieuw een Heureka moment; hoe kan een bedrijf zich succesvol promoten via alles wat online is?

Zo is het idee ontstaan om een brede marketingachtergrond te combineren met de passie voor nieuwe media en innovatieve campagnes. Speciaal voor de kleine bedrijven die nog geen grote budgetten hebben voor een marketing, communicatie of PR-afdeling. Rock your brand!

Contact

Get In Touch